.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مازندراني‌ها در انتظار سفره‌اي با نان مرغوب

از آنجايي‌که نان يکي از اصلي ترين خوراک مردم محسوب مي شود، کيفيت آن نيز همواره مورد توجه شهروندان بوده و انتقاداتي نسبت به سطح نازل کيفي نان وجود دارد. اين مهم با توجه به افزايش قيمت نان در هفته‌هاي اخير، نارضايتي هايي را موجب شده به گونه‌اي که بسياري از مردم در گفتگو با خبرنگار ايرنا، از نامرغوبي نان و نيز عدم ماندگاري آن سخن به ميان آورده‌اند.

به همين مناسبت، جمعي از شهروندان مازندراني اعلام کردند: مسئولان استاني بايد اقدامات لازم را براي ارتقاء کيفيت اين محصول استراتژيک به عمل آورند تا رضايتمندي مردم حاصل شود.

اين افراد گفتند: با اجراي طرح "بهبود کيفيت نان" در استان، مقداري کيفيت اين محصول ارتقاء پيدا کرده است اما شهروندان انتظار دارند مسئولان مربوطه نسبت به بهبود کامل کيفي نان در مازندران برنامه ريزي مناسبي را به عمل آورند و اين افزايش ناچيز کيفي نان فقط محدود به دوره خاصي نشود.

يکي از شهروندان بابلي بيان داشت: قيمت نان در برخي از نانوايي‌ها افزايش يافته ولي کيفيت اين محصول استرانژيک چندان بهبود نيافته و نتوانسته رضايت شهروندان را جلب کند.

"حسين رمضان نژاد" افزود: با توجه به اجراي طرح بهبود کيفيت نان طي چند روز اخير در تعدادي از نانوايي هاي شهر بابل، متاسفانه کيفيت نان چندان تغيير نکرده و اين محصول بعد از چند ساعت که از زمان پخت آن مي گذارد، ديگر قابل استفاده نخواهد بود.

وي ادامه داد: مسئولين مربوطه بايد نظارت بيشتري بر نانوايي هاي شهر داشته باشند تا اين افراد علاوه بر رعايت اصول بهداشتي در هنگام پخت نان، به فکر ارتقاء کيفي اين محصول نيز باشند.

يکي ديگر از شهروندان بابلي گفت: در حال حاضر، نرخ هاي متفاوتي در خصوص نان وجود دارد که مي توان به نرخ هاي نان بربري که 500 ريال، 600 ريال، 700 ريال و نيز 900 ريال در شهر بابل اشاره کرد که موجب مشکلاتي هم براي نانوايي ها و هم براي مصرف کنندگان شده است.

"رضا مومن آبادي" اضافه کرد: در صورتي که افزايش قيمت نان موجب ارتقاء بيشتر کيفيت اين کالاي اساسي گردد، رضايت شهروندان را در پي خواهد داشت اما در طي سالهاي اخير افرايش قيمت نان نتوانسته موجب افزايش کيفيت اين کالاي اساسي باشد.

يکي ديگر از شهروندان ساروي معتقد است: با اجرايي شدن طرح بهبود کيفيت نان در چند روز اخير تغييراتي از لحاظ کمي از جمله افزايش وزن نان به طور مثال نان بربري از 450 گرم به 550 گرم صورت گرفته است.

"علي حدادي" تصريح کرد: رعايت بهداشت در نانوايي ها و نيز عدم استفاده از مواد اضافي مثل جوش شيرين بجاي خمير مايع، موجب کاهش کيفي نان شده و مسئولان مربوطه بايد نظارت بيشتري بر اين امور داشته باشند تا موجبات افزايش کيفي نان در استان فراهم آيد.

وي بيان داشت: اميدواريم افزايش کمي و کيفي با اجرايي شدن طرح بهبود کيفيت نان براي شهروندان مازندراني حاصل شود و آنها نان مناسبي را مصرف کنند تا از اين طريق هم از اسراف و هدر رفتن اين محصول جلوگيري گردد و هم، هزينه اضافي به خانوارها تحميل نشود.

از سوي ديگر، يکي از شهروندان بهشهري گفت: طرح بهبود کيفيت نان چند روزي است که در برخي از نانوايي هاي اين شهر در حال اجراست و براساس اين طرح، قيمت نان بربري از 500 ريال به 700 ريال افزايش يافته است.

"اسدالله هاتفي" اظهار داشت: مسئولان بايد بر نحوه پخت نان و نيز تهيه خمير نظارت کامل داشته باشند که با رعايت اين موارد توسط نانوايي ها، مطمئناً بر کيفيت نان افزوده خواهد شد که نهايتاً رضايت شهروندان مازندراني را به همراه خواهد داشت.

در همين راستا، فرماندار ساري افزود: مسئولان شهري و استاني بصورت جدي در تلاش هستند تا کيفيت نان را افزايش دهند و طرح "بهبود کيفيت نان" چند روزي است که در اين مناطق شروع شده است.

"منصور علي زارعي" عنوان داشت: کيفيت آرد، نگهداري نان، نحوه پخت، آب مورد استفاده، افزايش وزن چانه و نيز آموزش خباران از جمله عواملي است که در افزايش کيفيت اين محصول استراتژيک تاثيري مستقيم دارد.

وي با اشاره به افزايش وزن چانه نان، ادامه داد: براساس نظرات کارشناسان، افزايش وزن چانه نان موجب ارتقاء کيفيت نان مي شود به همين منظور، وزن چانه نان نظير نان بربري از 450 گرم به 550 گرم رسيده است.

فرماندار مرکز استان مازندران يادآور شد: افزايش وزن چانه موجب افزايش قيمت نان در استان شده که در تلاش هستيم تا رضايت شهروندان را در اين زمينه بدست آوريم.

وي با اشاره به چند نرخي شدن تعداي از نان‌ها نظير بربري بيان داشت: مسئولان شهري مي کوشند نرخ واحدي براي نان تعيين کنند ولي در برخي موارد چند نرخي شدن نان نظير نان دولتي و آزاد اجتناب ناپذير است.

زارعي اضافه کرد: طرح بهبود کيفيت نان از 10 روز پيش در حدود 20 درصد نانوايي هاي شهر ساري اجرايي شده و مسئولان استاني و شهري مي خواهند با افزايش کيفيت نان، رضايت شهروندان را کسب کنند.

وي از شهروندان خواست نظرات، پيشنهادات خود و همچنين مشکلات اجرايي طرح بهبود کيفيت نان را از طريق تماس تلفني به فرمانداري ساري اعلام کنند تا از اين طريق رضايت شهروندان حاصل آيد.

همچنين، مديرعامل شرکت غله و خدمات بازرگاني منطقه دو کشور به خبرنگار ايرنا گفت: قيمت آرد تاکنون افزايش نيافته و برنامه اي براي تغيير قيمت آرد در استان مازندران نداريم و هم اکنون قيمت هر کيلو آرد دولتي،
75 ريال است.

"محمدرضا حيدري" افزود: افزايش قيمت نان طي سالهاي اخير بيشتر در اثر افزايش دستمزد کارگران نانوايي‌ها بوده و عدم افزايش مناسب دستمزد آنها موجب شده تا کارگران ماهر اين حوزه در ساير بخشهايي که درآمد بيشتري دارند، مشغول شوند.

وي ادامه داد: افزايش نيافتن مناسب و به‌موقع دستمزد کارگران نانوايي ها، يکي از دلايل پايين بودن کيفيت نان است.

حيدري تصريح کرد: هم اکنون، ماهيانه 30 هزار تن آرد در مناطق شهري و روستايي مازندران مصرف مي شود که اغلب آنها با قيمت 75 ريال تحويل نانوايي هاي استان مي شود و بخش بسيار کمي به 450 ريال در شهر و روستاهاي استان توزيع مي‌گردد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 6 بهمن 1388
پخت نان باروش سنتي بدون كيفيت وداراي ضايعات خواهدبود بايد نانهاي مورد علاقه مردم ازجمله سنگكك وبربري ولواش وتافتون بروش صنعتي پخت شود

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.166 seconds.